W najbliższym czasie podatnicy mogą spodziewać się powiadomień ws. korekty JPK_VAT jeśli wystąpiły niezgodności związane z wysłanym plikiem JPK_VAT za styczeń 2018. Jeśli otrzymałeś powiadomienie dppt.automat@mf.gov.pl (podpisane „Ministerstwo Finansów”) sprawdź co zrobić!
Podatnicy, u których pojawiły się niezgodności, otrzymają powiadomienia z Ministerstwa Finansów z prośbą o weryfikację przesłanych JPK_VAT.
Weryfikacja JPK_VAT Styczeń 2018
Weryfikacja złożonych za styczeń 2018 jednolitych plików kontrolnych JPK_VAT, przy wykorzystaniu kompleksowego elektronicznego narzędzia ANALIZATOR_JPK, wykazała jakie problemy najczęściej się pojawiały :
- uwzględnianie w JPK_VAT zakupu faktur VAT wystawionych przez podmioty, które nie są czynnymi podatnikami VAT,
- rozbieżności co do kwot transakcji wykazanych przez podatników i ich kontrahentów,
- nieskładanie JPK_VAT przez podmioty, które mają taki obowiązek.
E-mailowe powiadomienia JPK_VAT Styczeń 2018
W najbliższym czasie podatnicy, u których stwierdzono takie przypadki, otrzymają e-maile z adresu dppt.automat@mf.gov.pl (podpisane „Ministerstwo Finansów”). Będą one zawierać prośbę o sprawdzenie JPK_VAT, a w przypadku stwierdzenia błędów – skorygowanie złożonej deklaracji VAT lub/i pliku JPK_VAT.
Pytania i wątpliwości prosimy kierować bezpośrednio do swoich urzędów skarbowych, dane kontaktowe urzędu skarbowego możecie znaleźć za pośrednictwem naszego serwisu.
Uwaga: e-maile nie będą zawierać żadnych wezwań do zapłaty podatku, odnośników zewnętrznych (linków) ani załączników w formie plików.